Španělsko 2005

Vozem daleko do zěmě Býka a hrdých žen – tam a zpět

Nápad vyrazit za Vládíkem vzniknul spontálne a v hospode a na poslední chvíli. Meli jsme od našich pujcenou felícii, do který jsme se k mému údivu celkem v pohode vešli.

1) Streda 3.8.
Odjezd ve 22hod z Plzne, bloudení u Norimberka, spaní na odpocívadle

2) Ctvrtek 4.8.
Celý den v aute, ve Francii klickujem kolem dálnice kvuli mýtum (úspora 70Euro), což cestu výrazne prodlužuje, spaní u pole (na kterým ráno vlácí sedlák-nelida)

3) Pátek 5.8.
Dojez do Španelska, nalezení Vládíka v mestecku Vila Seca. Vládík je bizardne opálen (má bíle chlupy), jede na kole a schání alkohol na vecerní oslavu narozenin. Ta se opravdu koná na skalnaté pláži (aby nás nenašla policie), pije se šampanský s vodkou. Samý ceši, je jich tu hodne. Oslava se samozrejme protáhne.

4) Sobota 6.8.
Odpocinek, pláž, vecerní návšteva Tarragony. Vládík vesele konverzuje se Španely, jeden mu pul hodiny vykládá historii mesta (on pak prohlásí ‚Je tu prej nejakej kostel ..‘). Objevena hospoda s nápisem Gambrinus, na kterou se Mates dlouho smutne dívá. Náznak divadla na verejném prostranství – jsme slušne vyhozeni – jen pro katalánce.

5) Nedele 7.8.
Necháváme Míšu jejímu osudu (její osud je prece Vláda) a ve trech vyrážíme na odvážnou poznávací jízdu Španelskem.
První je Valencie. Mestem jsme elegantne projeli až na konec (navigujte s mapou Evropy 1:750 000 !), otocili to a brzo našli zábavní aquapark L’oceanografic. To bylo neco ! Za poctivý peníz (26Euro) nádherná podívaná na žraloky, tulene, paví ocka, tucnáky, delfíny, potápece, ptáky, kraby, rejnoky, španelky, tropické rybky a jiné potvory. Po presvedcivém predstavení v delfináriu jsme si stylove dali fishburger (doufám že nebyl z tech sympatickejch delfínu).
Vecír jsme dorazili do Alicante, našli camp ve kterým byla anglicky hovorící recepcní – opakuji : ANGLICKY HOVORÍCÍ, neboli první a poslední osoba (ovládající tuto ve Španelsku kuriózní okultnost) kterou jsme potkali. Ubytovala nás exklusivne – cca 3 metry od kolejí. Mates pak ríkal že se mu zdálo že ho prejel vlak. Vecer jsme šli na pláž pro pivo (servesa grande, jednotná cena 2.4Euro).

6) Pondelí 8.8.
Jde se na pláž, Mates si dá cigára do plavek – ty potom plavou soudružsky vedle neho – ihned odbíhá ‚vykomunikovat‘ nové. Naše bílé intelektuální postavy právem vyvolávají v trapne opálených španelech obdiv. Odpoledne presun na západ.

7) Úterý 9.8.
Granada a na skále nad ní Alhambra. Stojíme 3-hodinovou frontu na lístky (v rozhlase ohlašují že zbývá posledních 800lístku , pak 700, 600 ..). Uvnitr je to fakt dobrý, me laika ignorujícího historii zaujal vodovodní systém – fontánky, potucky a curky byli všude. Ségra by Vám rekla, že Alhambra byla ve 13-tym století sídlo královský rodiny. Celý jsme to prolezli.

8) Streda 10.8.
Cordoba – malý mesto s obrovskou katedrálou, 19lodí, která (jak mi bylo vysvetleno) byla nejdrív mešita, ale pak jim to krestani láskyplne zabrali a predelali. Po meste behali cikánky se zelenou vetvickou a vnucovali se turistum (jako že vedmy).
Toledo – k historickýmu centru vede od parkovište eskalátor, ulicky jsou tak úzký že orientace je nemožná a zabloudení více než pravdepodobné (potvrzeno). Pivo dobré. Pocasí se kazí.
Madrid – do hlavního mesta jen na skok. Rídit auto v takovým ‚big city‘, kde kruhác má 6 pruhu a ješte jsou na nem semafory, to je zážitek. Místní ridici me klaksonem zdravili, asi ješte nevideli felícii. Nechápu jak, ale fakt jsme trefili úplne do centra, spatrili sochu medveda co okusuje kytku (neco jako náš václavák), královský palác a jiné ‚povinné relikvie‘. Vyjet z Madridu se ukázalo ješte nárocnejším a protože už bylo fakt pozde a kempy už spaly, zastavili jsme v polích u jediný vyvýšeniny široko daleko (ráno se ukázalo že to byl most pro rychlovlaky – Mates tentokrát nic neríkal.)

9) Ctvrtek 11.8.
Mnoho hodin v aute (600km), zacíná hrozne pršet, že se nedá ani jet. Vládík potom ríkal, že takovej slejvák tam prej nemeli 4 roky a že dokonce vyhánel lidi z bazénu.
Byli jsme už dost utahaný, proto jsme v Barcelone na poznání rezignovali a rychle mazali v zpet Vládovi. Tenhle okruh meril cca 2000km, náklady na kempy, benzín a mýto cca 90Euro.
Vládík nás potom vzal do restaurace ‚all you can eat‘. Platí se 4Eura a jídla meli moc moc. Zajímavý je, že si maso musel strávník pripravit sám. Vládík tedy roztopil 2 plotny, na ne naházel kupu vajec, párku, kotlet a slaninu. Evidentne ho to dost bavilo. No a pak to celý sned.

10) Pátek 12.8.
Naposledy na pláž a odpoledne jsme vyrazily za Vládou do jeho zábavního parku PortaVentura. Delá tam plavcíka u bazénu. Opet jsem pochopil že jsem od podstaty strašpitel a tak obrí tobogán zustal nepokoren (nejlepší je bazének s umelejma vlnama). Kolektiv me ukecal na Kon-tiki wave lodicku – s Matesem jsme se shodli že príšte radši pujdem na vlácek nebo labute. Ostatní šli s nadšením na turbo horskou dráhu nebo turbo volnej pád, fuj tajxl. Jinak zábavní park je to vinikající, vše velice pekne udelaný. Akorát tech lidí tam bylo trochu moc.

11) Sobota 13.8.
Návrat domu, dálnice zašlehaný, dopoledne prumerná rychlost 50km/hodinu. Jedeme 20hodin.

12) Nedele 14.8.
V poledne jsme v Plzni. Dobre to dopadlo.